Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с управлението на перките на радиатора

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с управлението на перките на радиатора

    Реших да пусна една тема ,че вече ми дойде догуша с охлаждането на мойта барака .
    Проблема е още от както купих колата .
    Купих я с неработещ климатик ,(занимавам се с това) и затова изобщо не му обърнах сериозно внимание като я взех ….
    В системата нямаше фреон и пропуска беше толкова голям ,че раздуха прахоляка под колата докато отгоре надувах с азот . Оказа се скъсана тръба точно на входа на радиатора . Наум си викам е сега я нося на аргон …. Вакуумирам, зареждам и следобяда си джиткам с климатик …. Не стана точно така .. след като развих болта от радиатора и свалих парчето, видях ,че има една след друга 5 заварки …… демек пет пъти се е късало това чудо и пет пъти ,поне е изхвърляло фреона …Викам си алуминия е изгнил и се къса в по слабо место след последната заварка …. Направих на фреза нов детайл с метална тръба ,нов маркуч м/у компресора и радиатора и го монтирах … След зареждането видях ,че климатика работи на ненормални налягания … въпреки ,че беше зареден по везна 650 гр източих малко не знам колко ама да са 150 гр и се пооправи … но вече не държеше 30 бара а 20 – 27 Вентилатора тръгва само на трета скорост ,като манометъра приближи 30 бара ….. След ровене из форума разбрах за чудото наречено реостат . Гледах ,гледах и видях, че мойте реостати и на двете перки ги няма и са закъсени двата кабела …. Между времено си карах колата така и имаше приличен климатик ,дори и при 30 гр особено ако се движех извънградсо където има обдухване на радиатора . Е това щастие не продължи дълго и на един светофар от под капака се появи бял дим ,раздухван навсякъде от вентилаторите и с приятната миризма на фреон След оглед се оказа ,че металната тръба е непокътната за разлика от маркуча м/у компресора и входа на радиатора .. беше цъфнал като майска роза .
    След тая случка си взех реостати,монтирах ги свързах ги и всичко уж вече ще е ток и жица ,ама не е баш така . Пушината нейска да пуска вентилаторите на първа степен като пусна климатика и това си е …. Оказа се ,че компресора е сдал багажа след като успя да пръсне маркуч които може да понесе доста повече от упражняваното му налягане . След вчерашният оглед се оказа ,че и пресостата не сработва. Моя е от модела с пет кабела средните два след мерене установих, че са защитата да не тръгва компресора ако няма фреон Най левите два като ги закъся тръгват вентилаторите на втора степен ,а горно ляво краче като го закъся с най дясното долно тръгват вентилаторите на трета степен ….. направо ще излитнат .Изключих датчика на термостата и вътре изгасна прибора за температурата тоест падна на под 50 гр ,а компа включи вентилатора на втора степен и след 30 сек на трета … първа я няма ,мерих релетата дали са читави ….. и на фан и фан 1 е на фан 2 са здрави ….. даже извадени им подавах ток от акумулатора да видя дали щракат и дали като щракнат има верига на другите два изхода … всичко си е наред . изгоряли бушони няма ….
    Просто вече не знам кво да правя.
    Четох ,че проблема може да е от датчика за температурата ….. за кой точно става на въпрос за тоя дето съм вадил или има и друг и как да разбера дали е преебан . Ако някой има ел. схема на връзките от екуто до самите релета къде минава снопа и т.н. ще ми е от голяма полза Предполагам ,че проблема може да идва от самото еку .И още нещо някой ако знае на какви барове сработва втората скороста на вентилатора ,предполагам ,че е някъде на около 15 бара . ама знае ли човек в завода на колко са тарирали пресостата преди да го запечататат третата я разбрах ,че сработва на около 27 .

    Извинете ме за дългият пост, ама се увлякох .
    156 sportvagon 1.9jtd

  • #2
    Смени пресостата.
    sigpic
    "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

    Comment


    • #3
      Аз ,че ще го сменя ,ще го сменя ,ама не е само в него проблема . Доколкото разбрах след всичкото мерене пресостата управлява втора и трета степен на вентилатора, но не и първа . Първа би трябвало да я пусне екуто най вероятно заедно с тръгването на компресора . След това пресостата трябва да включва и изключва втората степен за да държи стабилоно високо налягане . Третата степен като гледам на кви налягания се включва незнам за какво е изобщо ....

      Ако съм в грешка ме поправи .....
      И понеже одеве разбрах ,че 156 ците с една перка били само с две скорости ,тея с две перки и те ли са с две или аз съм се вкарал в голям филм, че имам три скорости на вентилатора и проблема е изцяло в пресостата

      А и още нещо освен от156 знаеш ли някой други модели или марки с такъв тип пресостат с пет кабела
      от които да търся донорство .... буксата не е проблем да се пресвърже
      156 sportvagon 1.9jtd

      Comment


      • #4
        Може и аз да се бъркам, но степените не са ли само 2.
        Първа степен резостата/и намаля напрежението на половина и вентилатора/и въртят слабо.
        Втора степен е на макс.

        Ако бъркам някой да ме поправи....... Моя е един вентилатор.
        sigpic
        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
        147 JTDm 140-Малката манекенка
        GT- JTDm 150

        Comment


        • #5
          Аз не знам да има с 3 скорости и доста се зачудих на първия ти пост. Първа скорост е през реостата, втора е директно на 12В. Двете перки работят в паралел, всяка със собствен реостат. Едното реле FAN е общо за двете на първа скорост, а FAN 1 и 2 са за втора - на всяка перка по реле.
          166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
          ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
            Може и аз да се бъркам, но степените не са ли само 2.
            Първа степен резостата/и намаля напрежението на половина и вентилатора/и въртят слабо.
            Втора степен е на макс.

            Ако бъркам някой да ме поправи....... Моя е един вентилатор.
            И аз одеве това разбрах ,че тези с една перка били с две скорости на вентилатора .
            Тея с две перки някъде бях чел преди време ,че са с три скорости ,ама сега като се замисля май не е така ..... По пътя на логиката ,ако има три скорости
            първата скорост примерно минава през реостата ,
            а втора и трета къде са трябва от моторите да излизат поне 4 кабела ,по два кабела за две отделни намотки вътре в самият мотор . В моторите влизат два кабела
            Нека някой по запознат да каже на сто процента колко са скоростите на варианта с две перки
            156 sportvagon 1.9jtd

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от speеdddddd Покажи съобщение
              Аз ,че ще го сменя ,ще го сменя ,ама не е само в него проблема . Доколкото разбрах след всичкото мерене пресостата управлява втора и трета степен на вентилатора, но не и първа . Първа би трябвало да я пусне екуто най вероятно заедно с тръгването на компресора . След това пресостата трябва да включва и изключва втората степен за да държи стабилоно високо налягане . Третата степен като гледам на кви налягания се включва незнам за какво е изобщо ....

              Ако съм в грешка ме поправи .....
              И понеже одеве разбрах ,че 156 ците с една перка били само с две скорости ,тея с две перки и те ли са с две или аз съм се вкарал в голям филм, че имам три скорости на вентилатора и проблема е изцяло в пресостата

              А и още нещо освен от156 знаеш ли някой други модели или марки с такъв тип пресостат с пет кабела
              от които да търся донорство .... буксата не е проблем да се пресвърже
              Степените са само две, няма значение с колко перки си.
              На 27 бара, компресора трябва да изключи а не да включва степен на вентилатора.
              Пресостат можеш да намериш от 145, 146, 156, GTV, Spider, Брава, Браво, Мареа, Пунто, Капа, Либра.....Да е с черната букса!
              Климатика ти трябва да работи между 15 и 20 бара.Над 25 бара има вероятност да взривиш още някой маркуч.

              За да ти гърми маркуча на входа на радиатора има една вероятна причина, много често срещана при 1,9 JTD.Като смениш пресостата и има проблем с налягането.... Ще се сетиш сам.
              Last edited by Kuker; d.m.y г., 08:05.
              sigpic
              "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

              Comment


              • #8
                Мерси за инфото Днеска ,утре ще намеря пресостат да му го бодна пък ще видя кво ще стане .... ,е ще видя като си оправя и компресора
                156 sportvagon 1.9jtd

                Comment


                • #9
                  Точно на 24 бара пуска 2ра степен на вентилатор пада до 15 и така,но уви и моята първа я няма и ще се ровя
                  Alfa Romeo 156 1.9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от promiss Покажи съобщение
                    Точно на 24 бара пуска 2ра степен на вентилатор пада до 15 и така,но уви и моята първа я няма и ще се ровя
                    Търси проблема в резостата-ите! Намират някъде около перката-е!
                    sigpic
                    Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                    156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                    147 JTDm 140-Малката манекенка
                    GT- JTDm 150

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от speеdddddd Покажи съобщение
                      Реших да пусна една тема ,че вече ми дойде догуша с охлаждането на мойта барака .
                      Проблема е още от както купих колата .
                      Купих я с неработещ климатик ,(занимавам се с това) и затова изобщо не му обърнах сериозно внимание като я взех ….
                      В системата нямаше фреон и пропуска беше толкова голям ,че раздуха прахоляка под колата докато отгоре надувах с азот . Оказа се скъсана тръба точно на входа на радиатора . Наум си викам е сега я нося на аргон …. Вакуумирам, зареждам и следобяда си джиткам с климатик …. Не стана точно така .. след като развих болта от радиатора и свалих парчето, видях ,че има една след друга 5 заварки …… демек пет пъти се е късало това чудо и пет пъти ,поне е изхвърляло фреона …Викам си алуминия е изгнил и се къса в по слабо место след последната заварка …. Направих на фреза нов детайл с метална тръба ,нов маркуч м/у компресора и радиатора и го монтирах … След зареждането видях ,че климатика работи на ненормални налягания … въпреки ,че беше зареден по везна 650 гр източих малко не знам колко ама да са 150 гр и се пооправи … но вече не държеше 30 бара а 20 – 27 Вентилатора тръгва само на трета скорост ,като манометъра приближи 30 бара ….. След ровене из форума разбрах за чудото наречено реостат . Гледах ,гледах и видях, че мойте реостати и на двете перки ги няма и са закъсени двата кабела …. Между времено си карах колата така и имаше приличен климатик ,дори и при 30 гр особено ако се движех извънградсо където има обдухване на радиатора . Е това щастие не продължи дълго и на един светофар от под капака се появи бял дим ,раздухван навсякъде от вентилаторите и с приятната миризма на фреон След оглед се оказа ,че металната тръба е непокътната за разлика от маркуча м/у компресора и входа на радиатора .. беше цъфнал като майска роза .
                      След тая случка си взех реостати,монтирах ги свързах ги и всичко уж вече ще е ток и жица ,ама не е баш така . Пушината нейска да пуска вентилаторите на първа степен като пусна климатика и това си е …. Оказа се ,че компресора е сдал багажа след като успя да пръсне маркуч които може да понесе доста повече от упражняваното му налягане . След вчерашният оглед се оказа ,че и пресостата не сработва. Моя е от модела с пет кабела средните два след мерене установих, че са защитата да не тръгва компресора ако няма фреон Най левите два като ги закъся тръгват вентилаторите на втора степен ,а горно ляво краче като го закъся с най дясното долно тръгват вентилаторите на трета степен ….. направо ще излитнат .Изключих датчика на термостата и вътре изгасна прибора за температурата тоест падна на под 50 гр ,а компа включи вентилатора на втора степен и след 30 сек на трета … първа я няма ,мерих релетата дали са читави ….. и на фан и фан 1 е на фан 2 са здрави ….. даже извадени им подавах ток от акумулатора да видя дали щракат и дали като щракнат има верига на другите два изхода … всичко си е наред . изгоряли бушони няма ….
                      Просто вече не знам кво да правя.
                      Четох ,че проблема може да е от датчика за температурата ….. за кой точно става на въпрос за тоя дето съм вадил или има и друг и как да разбера дали е преебан . Ако някой има ел. схема на връзките от екуто до самите релета къде минава снопа и т.н. ще ми е от голяма полза Предполагам ,че проблема може да идва от самото еку .И още нещо някой ако знае на какви барове сработва втората скороста на вентилатора ,предполагам ,че е някъде на около 15 бара . ама знае ли човек в завода на колко са тарирали пресостата преди да го запечататат третата я разбрах ,че сработва на около 27 .

                      Извинете ме за дългият пост, ама се увлякох .
                      Компресора не ти е сдал багажа,а пресостата.Пресостата изключва компресора при ниско налягане ,и също та ка и при прекомерно високо налягане.прекомерното високо налягане се дължи на повече фрион в системата,неработещи перки или запушени пити на радиаторите.Такаче сменяй пресостата и измий питите на радиаторите,защото ако са запушени с боклуци и 8 степен да има вентилатора все тая.
                      Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                      Comment

                      Working...
                      X